طرح های در دست اقدام خیریه ریحانه سعادت

۱. طرح ساخت همراه سرا
یکی دیگر از اهداف مؤسسه در کنار کمک به درمان بیماران، حمایت از خانواده های ایشان است. از آنجایی که تعداد بسیاری از بیماران غیر بومی که به علت نبود مراکز درمانی و تشخیص مناسب در شهرهای خویش همراه با خانواده خود به تهران می آیند نیازمند مکانی برای سکونت چند روزه هستند و به دلیل هزینه های سنگین درمانی دیگر توانی برای مخارج سکونت ندارند و نیازمند حمایت هستند. بنابراین مؤسسه با توجه به اهداف اصلی خود، وظیفه انسانی خود می داند تا علاوه بر حمایت از بیماران در صورت وجود امکانات به امور همراهان نیز رسیدگی نماید تا در این مدت بتواند نقشی در کاهش دردها و افزایش آرامش روحی ایشان داشته باشد. برای تحقق این مهم مؤسسه نیازمند مکانی مناسب به منظور اسکان افراد و فراهم آوردن نیازهای اولیه ایشان از جمله خوراک و ... است.
۲. طرح اشتغال و توانمندسازی مددجویان
شناسایی نیازها و توانایی های بالقوه فردی و مواجهه قشرهای آسیب پذیر جامعه و متقاضی حمایت با نقاط قوت و توسعه مهارت های فردی آن ها از طریق آموزش به منظور رسیدن به نقطه خودباوری و استقلال اقتصادی اجتماعی-عاطفی مقصد نهایی مؤسسه ریحانه سعادت است.
۳. طرح حمایت از بیماران بی بضاعت نیازمند همراه (مددیاران)
در این طرح برای حمایت از بیماران بی بضاعت نیازمند همراه، بدون پرداخت هیچ هزینه ای از نیکوکاران که تمایل به شرکت در امور خیر با بضاعت خود دارند امکان حمایت و پرستاری در امور درمان میسر می شود.
۴. طرح احداث درمانگاه تخصصی
یکی از اهداف اصلی مؤسسه رسیدگی به امر درمان بیماران از جمله بیماران صعب العلاج است. به نظر می رسد طی سال های آینده بیماران نیاز بیشتری به حمایت های مالی و تخصصی داشته باشند. از این رو مؤسسه در نظر دارد تا در صورت وجود امکانات تخصصی و مکان مناسب اقدام به راه اندازی درمانگاه تخصصی در زمینه ای خاص کند تا هم بتواند به درمان بیماران عضو در مؤسسه به صورت رایگان و هم عموم هموطنان عزیز با پرداخت هزینه خدمت رسانی نماید. البته این طرح علاوه بر خدمت رسانی به بیماران، منبع درآمدی مناسب برای تأمین هزینه های سایر گروه های هدف مؤسسه خواهد بود.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه خیریه ریحانه سعادت می‌باشد.